ستاد دكتر قاليباف در استان البرز
ستاد دكتر قاليباف در استان البرز
{ جهادگران حماسه و ايثارگران }

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: با ورود دکتر قالیباف به شهرداری تهران و نگاه ویژه او ،سهم بانوان از فضاها و خدمات شهری به طور عادلانه و با توجه به امکانات موجود لحاظ شد.
 
معصومه آباد در گفتگو با خبرنگار شبکه مردم  اظهار داشت: دکتر قالیباف در حوزه زنان دو دیدگاه کلی دارد که دیدگاه اول وی مبتنی بر این است که زنان سرمایه های اجتماعی هستند که باید در جهت ارتقا فرهنگ و تعالی خانواده از ظرفیت آنان نهایت استفاده را برد و نگاه دیگر وی آسیب شناسی در موضوع بانوان و توانمندسازی و حمایت از زنان سرپرست خانوار است.
 
وی با اشاره به تاکید دکتر قالیباف به منظور ایجاد فرصت های مناسب در جهت توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار برای خارج شدن از سطح آسیب پذیر جامعه ادامه داد: می توان با آموزش، ایجاد فرصتهای شغلی، حمایت عملی از زنان کارآفرین و ... ضریب آسیب پذیری بانوان سرپرست خانوار را کاهش داد.
 
وی پیگیری عملی و اجرایی بیمه زنان را از دیگر اولویت های کاری دکتر قالیباف در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری دانست و افزود: آنچه تا کنون در بحث بیمه زنان اتفاق افتاده است تنها شعار بوده و در عمل شاهد اجرای این طرح که باعث امنیت خاطر زنان خانه دار است، نبوده ایم اما در حال حاضر دکتر قالیباف برنامه اجرایی این طرح را تدوین کرده است و اجرایی خواهد کرد.
 
وی به تغییرات بسیار شایسته دکتر قالیباف از زمان ورود به شهرداری به منظور ارتقا جایگاه بانوان اشاره کرد و یادآور شد: با ورود وی به شهرداری تغییر ساختاری مطلوبی در حوزه بانوان رخ داد که شکل گیری اداره کل امور بانوان یکی از این کارها بود که تاثیر بسیار مطلوبی در کارکرد درون سازی و برون سازی زنان داشت و در کارکرد درونی باعث شد تا زنان کارمند شهرداری برای پیگیری امور خود به اداره ای مستقل مراجعه کنند و در روند خدمات دهی به بانون سرعت ایجاد شود.
 
آباد به اختصاص فضای ویژه بانوان در محیط شهری از سوی دکتر قالیباف اشاره کرد و گفت: طی هشت سال  گذشته 120 هکتار پارک ویژه بانوان با عملکرد فرهنگی، اشتغال، سلامیت و توانمندسازی بانوان در چهار ناحیه کلانشهر تهران احداث شد که این امر باعث شد تا زنان تهرانی بتوانند در فضاهایی امن و با آرامش خاطر به تفریح و کارهای فرهنگی بپردازند.
 
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه علاوه بر اختصاص  فضاهای شهری در هشت سال گذشته از سوی دکتر قالیباف به بانوان، در بسیاری از حوزه ها که بانوان تقاضای کار داشتند و ورودشان باعث ارائه خدمات به تمام بانوان بود مانند حمل و نقل، اتوبوسرانی و ... اجازه فعالیت بانوان داده شد.
 
وی یادآور شد: با ورود دکتر قالیباف به شهرداری سمتهای مدیریتی که پیش از این تنها به آقایان اختصاص می یافت به خانمها سپرده شد و در حال حاضر در ناحیه های شهرداری تهران که جمعیت قابل توجهی را مدیریت می کنند خانمها در مسند ریاست تکیه زده اند و انصافا عملکردی قابل تقدیر از خود بجای گذاشته اند.
 
آباد تاکید کرد: دکتر قالیباف سهم عادلانه ای از فضای شهری کلانشهر تهران را به بانوان اختصاص داد و همین امر باعث شده که عملکرد وی در میان شهروندان قابل تقدیر باشد.
 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.